Köpvillkor

Prisförändringar

nitech.se förbehåller sig för tekniska fel i prisfiler, tryckfel, ändringar av priser och specifikationer utan varsel.

Betalningsalternativ

Privatpersoner

-Faktura
Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av nitech.se överlåtna till Svea Ekonomi AB. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

-Dela upp betalning
Svea Ekonomi AB erbjuder Dig att, efter godkänd kreditprövning som sker efter Du fyllt i personuppgifterna i kassan, teckna ett kontokreditavtal på de villkor som framgår av de allmänna villkoren till bilagt kontoavtal. Ett kontoavtal innebär att Du får en kredit som Du kan använda till inköp hos till Svea anknutna leverantörer. För varje tillfälle Du betalar till Svea så kan Du disponera motsvarande kreditutrymme som Du amorterar för andra inköp under den tid som kontokreditavtalet gäller. Krediterbjudandet gäller det belopp som anges i kontoavtalet. Kredittiden väljer Du genom att kryssa i det alternativ som passar Dig bäst. Du åtar Dig att inom kredittiden återbetala hela krediten. Det innebär att Du varje månad måste betala minst den summa som framgår av det val Du gjort. Självklart kan Du betala mer eller betala hela krediten på en gång utan att detta kostar något extra.
Om Du vill utnyttja kontokrediten under kredittiden för andra köp kommer – för att krediten skall vara slutbetald inom den avtalade kredittiden den lägsta månadsbetalningen att höjas.
Ju kortare kvarvarande kredittid desto högre lägsta månadsbetalning.
Vill Du ha kvar samma 
lägsta månadsbetalning kan Du kontakta Svea på telefon 08 - 7352969 och ansöka om förlängd kredittid. Av datatekniska skäl kommer Svea, om Du utnyttjar kontokrediten för flera inköp att tills vidare fakturera Dig separat för de olika köpen. Självklart slipper Du i så fall att betala för mer än en aviseringsavgift per månad.
Om Du inte särskilt meddelar Svea kommer Svea att för Din räkning att betala Ditt inköp hos butiken.

Har Du några frågor så kan du ringa 08 – 7352969 för närmare information.
Läs mer om allmänna villkoren på:
http://www.sveawebpay.se/?page=delbetala_allmanavillkor

- Kortbetalning
Vid köp med kort så krävs att du har 3D Secure anslutet till ditt Visa eller Mastercard. 3D Secure är samlingsnamnet för den nya säkerhetsteknik som VISA och MasterCard gemensamt tagit fram för att identifiera kortinnehavaren vid köp över Internet. Vid kortbetalning dras pengar när beställning görs och kvitto på betalning skickas på angiven e-post adress.

Företag
- Försäljning till företag kan efter sedvanlig kreditprövning ske mot faktura som förefaller till betalning 10-30 dagar från fakturadatum. Kreditprövning kan påverka leveranstid.
- Kortbetalning
Vid köp med kort så krävs att du har 3D Secure anslutet till ditt Visa eller Mastercard. 3D Secure är samlingsnamnet för den nya säkerhetsteknik som VISA och MasterCard gemensamt tagit fram för att identifiera kortinnehavaren vid köp över Internet. Vid kortbetalning dras pengar när beställning görs och kvitto på betalning skickas på angiven e-post adress.

Fraktalternativ
Beställningar som görs på nitech.se hemsida kan väljas att antingen hämtas fraktfritt i vår butik eller att få order hemskickad mot en fraktkostnad.

- Fraktkostnad
Frakt tillkommer på samtliga orders som skickas. Fraktkostnad visas i kassan innan du slutfört din order.
Om försändelsen är skrymmande, måste levereras på pall eller om den omfattar flera kollin så kan extra frakt tillkomma. Inga delleveranser tillämpas. Order skickas när allt finns på lager för leverans.

Outlöst paket
Om du som kund inte löser ut ditt paket kommer nitech.se debitera dig kostnaden för fraktkostnad tur och retur. Därutöver tillkommer en kostnad på 250 inklusive moms kr för administrativa kostnader.

Leveranstid
Normalt leverans inom 2-4 dagar 
Lagerförd vara levereras normalt inom 2-4 helgfria arbetsdagar, förutsatt att den finns på vårt centrallager. 
Vid lagerbrist eller om varan är en beställningsvara avgörs leveranstiden av tillgången hos våra leverantörer. 
Då kan leveranstid bli längre än 2-4 helgfria arbetsdagar.

Beställningsvara
Varor vi inte lagerför beställs från våra leverantörers lager. Det medför att leveranstid kan bli längre hos beställningsvaror än för lagerförda varor. 
Normalt kan detta ta upp till 14 dagar.

Produktinformation
Även om vi gör vårt bästa för att ge relevant information, så är bilderna bara till för att ge ett generellt intryck, och själva varan behöver nödvändigtvis inte se ut precis som på bilden. Om det råkar vara skillnader mellan produktöverskrift, beskrivning och bild, så är det oftast produktöverskriften som stämmer (tex. PC:n kommer inte nödvändigtvis med monitor även om bilden visar det). Om något är oklart så är du välkommen att kontakta kundtjänst före du beställer.

Garanti
Samtliga produkter hos nitech.se förutom förbrukningsartiklar har minst ett års produktgaranti. Garantin omfattar fabrikationsrelaterade fel på varan, det vill säga fel som fanns redan när varan levererades. Fel på grund av yttre åverkan omfattas inte av någon garanti. Kvitto krävs för att styrka att garanti föreligger.

Ångerrätt för konsument (privatperson) vid distansavtal
Vid köp på nitech.se:s hemsida så gäller lagstadgad ångerrätt i enlighet med distansavtalslagen. Du kan ångra ditt köp i upp till 14 dagar från det att du har tagit emot varan eller hämtat den i vår butik. För att ångra ditt köp så måste en returanmälan göras inom 14 dagar via nitech.se. När vi har mottagit varan så kommer varan att krediteras dig mot ditt betalkort alternativt kontoinsättning.

För att ångerrätten ska kunna tillämpas måste varan vara i väsentligt oförändrat skick och i originalskick. Ångerrätten gäller dock inte om du lagrat information på en produkt med separat eller inbyggt lagringsmedia såsom en hårddisk, flashminne eller minneskort. Ångerrätten gäller ej heller på datorprogram, förbrukningsartiklar, ljud- och bildupptagningar då förseglingen/plomberingen brutits. Med försegling avses även teknisk plombering (t ex serienummer), plombering runt produktemballage. Ångerrätten gäller heller inte om en vara till följd av sin beskaffenhet inte kan återlämnas, exempelvis projektorer.

Varan/varorna skall återsändas emballerad enligt våra rekommendationer. Vi godkända returer avdrages 20% av varuvärdet plus fraktkostnad för att täcka kostnader för hantering av returen, dock minst 250 kr inklusive moms. Denna summa dras av vid eventuell återbetalning av ordern. 
Ångerrätten gäller endast vid köp som är gjort via vår webbshop. Ångerrätten är ej tillämplig för företag.

Eventuella fel vid leverans
Vid alla fel så som transportskador, saknad produkt eller fellevererad produkt måste nitech.se kontaktas inom 7 dagar.

Reklamationer och returansökan
Vid reklamation eller retur skall returansökan göras via vårt formulär på nitech.se eller genom att logga in på ditt konto, klicka på returknappen för respektive produkt innan varan skickas in för åtgärd.
Produkt måste sändas väl emballerad i retur. Kund ansvarar för emballage och transport. Tänk på att alltid emballera produkter väl. Skicka alltid som paket (hårda, stöttåliga kanter). Garantiärenden som är skickade med bristfälligt emballage behandlas inte. Returer som kommer nitech.se tillhanda utan hårdvarufel kommer att debiteras arbetskostnad på 250 kr inklusive moms + returfraktkostnader. För att skrivargaranti skall gälla så krävs originalpatroner enligt tillverkarna (se manual). 

Teknisk support
För teknisk support - användarstöd - allmänt eller vid fel i vara, har nitech.serätt att hänvisa kunden till respektive produkttillverkare samt, i förekommande fall, till tredjepartföretags betalsupport.  Observera att supporten kan vara på engelska för vissa tillverkare, i vissa fall ges support endast via e-post och hemsidor.

Tvist 
Vid tvist där köparen är privatperson har vi som policy att alltid följa Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer. Tvist mellan två eller flera företag avgörs som regel i domstol. Läs mer på EU:s gemensamma tvistlösningssida http://ec.europa.eu/odr.

Force Majeure 
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från Nitech.se s sida, som gör att Nitech.se ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att nitech.se befrias från sina förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.